브라질은 커다란 변화를 겪어 왔으며 진정한 차세대 시장입니다. 브라질의 달력이 수많은 문화, 종교 및 스포츠 이벤트로 가득 차 있는 것도 놀라운 일이 아니죠. 이를 염두에 두고 LG전자 브라질 법인은 이 긍정적인 변화에 함께해야 한다는 결론을 내렸습니다. 그래서 우리는 “Your LG Arena”라는 캠페인을 브라질에서 시작했습니다. 이것은 브라질 역사상 가장 큰 투자 중 하나이며, LG전자가 브라질에서 벌인 가장 큰 캠페인입니다.

월드컵을 기다리는 브라질

전체적인 아이디어는 고객들이 자신의 집에서 이러한 변화를 최대한 활용할 수 있도록 도움으로써 파티와 즐거움의 순간을 편안하게 공유하는 한편, LG가 삶에 차이를 가져다 줄 수 있는 기술을 제공한다는 것을 느끼게 하는 것입니다. 월드컵으로 스포트라이트를 처음 받고 있는 브라질은 그 자체가 무대입니다. 세계의 모든 시선이 브라질을 향하고 있으며, 이러한 상황은 브라질에게 유리한 것입니다. 또한 브라질 국민은 친구와 가족을 집으로 초대하여 함께 즐기는 문화를 좋아하는 사교적인 사람들입니다.

이 모든 것을 고려해 우리는 “Your LG Arena” 캠페인을 기획했습니다. 이 캠페인에는 온라인 채널, TV, 소셜 미디어, POS(Point Of Sales) 등이 포함되었고, 박찬욱 감독의 <올드보이>를 리메이크 한 스파이크 리가 감독을, 브라질 가수 서 요게(Seu Jorge)가 뮤직비디오에 출연하기로 했습니다. 캠페인은 작년 말에 시작되었으며 2016년까지 이어질 것입니다.

브라질에서 진행되는 Your LG Arena 캠페인 광고

 

뜨거운 월드컵 현장에 LG가 함께합니다!

뮤직비디오는 브라질을 대표하는 가수 겸 배우 서 요게(Seu Jorge)가 노래를 부르며 마을 곳곳을 돌아다니는 내용입니다. 생생한 화질의 LG TV를 통해 축구 경기를 즐기는 사람들이 LG 냉장고에서 맥주를 꺼내 마시며 경기에 빠집니다. 사람들 손엔 LG 스마트폰이 들려 있습니다.

‘아레나’는 축구경기가 열리는 경기장을 가리키는데요, LG전자는 월드컵 기간에 ‘아레나’가 축제의 장으로 변한다는 의미를 담아 ‘Your LG Arena’ 캠페인을 기획했습니다.

말이 필요없는 신나는 뮤직비디오부터 보시죠. 포르투갈어를 몰라도 분명히 이 뮤직비디오가 끝나면 신날 수밖에 없을 것입니다.

| Arena Brasileira  뮤직비디오

상파울루에서 열린 기자 회견 중에 저는 서 요게(Seu Jorge)를 소개하고 스카이프를 통해 스파이크 리와 대화를 나눴습니다. 그것도 브라질 유수의 언론사 기자들이 지켜보는 앞에서 말이죠.

기자들의 질문에 답변한 후 서 요게(Seu Jorge)는 캠페인 송 “Festa Brasileira”를 라이브 공연으로 선보였습니다. 이 곡은 이후 아름다운 리우데자네이루에서 촬영된 “Arena Brasileira”라는 뮤직 비디오로 탄생했습니다.

이 비디오에서 보여 주고 싶은 것은 우리가 소비자들, 브라질 그리고 여러 사람들이 위대한 순간을 함께 공유하는 즐거움을 사랑하고 있다는 것입니다.

 

프레스 컨퍼런스에서 브라질을 대표하는 가수 겸 배우 서 요게(Seu Jorge)와 LG전자의 파블로 비달(Pablo Vidal)이 함께 앉아 있다.

l 프레스 컨퍼런스에서의 서 요게(Seu Jorge)와  파블로 비달(Pablo Vidal)

뮤직비디오에 서 요게(Seu Jorge)와 함께 다양한 LG전자 제품이 등장하고 있다.

뮤직비디오에 등장한 LG제품들과 서 요게(Seu Jorge)

뮤직비디오를 촬영 중인 서 요게(Seu Jorge)와 스태프들의 모습이 보이고 있다.

서 요게는 브라질 국민 모두에게 브라질 음악의 대표적인 목소리 중 하나로 인정받고 있으며, 가장 화려한 예술적 커리어를 자랑하는 아티스트 중 한 명입니다. 이것이 바로 그가 “Your LG Arena” 캠페인의 얼굴과 목소리를 맡게 된 이유입니다. 그가 직접 작곡한 이 곡은 다양한 문화와 지역의 정수를 기쁨과 행복의 분위기 속에 담아 브라질의 느낌을 잘 살리고 있으며 “Your LG Arena” 캠페인의 주제가 중 하나입니다.

즐겁게 Your LG Arena 뮤직비디오를 촬영 중인 서 요게(Seu Jorge)와 출연진들이 보인다.

촬영한 영상을 확인하는 스파이크 리(Spike Lee)감독과 서 요게(Seu Jorge)의 모습이 보인다.

촬영현장에서의 스파이크 리(Spike Lee)감독과 서 요게(Seu Jorge)

비디오를 촬영할 감독으로 우리는 스파이크 리 감독을 선택했습니다. 마이클 잭슨의 뮤직 비디오를 만들고 브라질의 부상에 대한 영상 다큐멘터리를 제작하면서 이 나라와 깊은 인연을 맺은 스파이크 리는 LG 브라질 법인이 지향하는 목표, 즉 브라질 국민과 더 가까워지고 브라질의 상징인 녹색과 노란색에 대한 우리의 열정을 찬양하는 것에 딱 맞는 감독이었습니다.

자, 이제 여러분 모두 브라질의 열정에 빠져 볼 시간입니다!

 

| Arena Brasileira 메이킹 필름

[원문으로 보기]

Introducing LG’s biggest-ever Brazilian campaign: “Your LG Arena”

Brazil has been going through major changes and is really the next big thing. No wonder its calendar is full of cultural, religious and sporting events. With this in mind, I, as LG Electronics do Brasil marketing director, came to understand that LG would have to go along with all this positive changes. And so we made one of the biggest-ever investments in the country to launch the “Your LG Arena,” the brand’s biggest campaign to ever be carried out in Brazil.

The overall idea is to help consumers make the most of this transformation process in their own homes, pointing out that LG offers technologies that can make a difference in their lives, in addition to sharing moments of party and joy with comfort. Never has Brazil been more in the spotlight as it is now, and it already is a true Arena. All eyes are turning in this direction and all this movement can be nothing but good for the country. Brazilians are a welcoming people who love to bring friends and family together to celebrate at their homes.

Considering all this, we called Y&R to develop the entire “Your LG Arena” campaign, including a music video directed by the great Spike Lee, starring Brazilian singer Seu Jorge, in addition to actions for its online channels, TV, social media, points of sales, and more. The campaign started late last year and initially is intended to go on until 2016, going through all the company’s initiatives, in all business areas.

Join this party with Seu Jorge & Spike Lee
Watch the Arena Brasileira music video on Seu Jorge and LG’s channels.
#ToNaArena

During a press conference held in Sao Paulo, I had the pleasure to welcome the amazing Seu Jorge and talk with Spike Lee via Skype. All this with the participation of members of the Country’s most prominent media outlets. After they answered to all journalists’ questions, Seu Jorge performed live singing the campaign song “Festa Brasileira,” which turned into a music video that is already out, “Arena Brasileira,” shot in the beautiful city of Rio de Janeiro.

What we want with this video is to point out our love for our consumers and for Brazil, and the joy to bring people together to share great moments.

Seu Jorge is, not only to me but to the whole country, one of the greatest voices of Brazilian music, with one of the most solid artistic careers. That’s why he is perfect to be the face and voice of the “Your LG Arena” campaign. The song, written by himself, had not been commercially promoted yet and it represents Brazil at its best, with all of its essence and diversity of cultures and places, with a tone of celebration and happiness, one of the anthems of the “Your LG Arena” campaign.

To direct the video, we chose director Spike Lee. His strong connection with Brazil – tightened when he made a Michael Jackson music video and produced a feature documentary about the rise of the country – perfectly translates LG do Brasil’s goal: to be closer and closer to Brazilians and praise our passion for the country’s colors: green and yellow.

About Pablo Vidal

Pablo Vidal is the marketing director of LGE Brazil. The executive, that is graduated in Business Administration from the “Universidad Complutense de Madrid”, with studies in Corporate Finance from the “London School of Economics” and an MBA from “Instituto de Empresa da Espanha (IEE)”, accumulated a large experience in marketing strategies in companies like Grupo Agbar, Procter & Gamble and also at LGE Spain.