오늘은 지난 10월 9일 LG전자가 영국 런던에서 열린 모바일 초이스 소비자대상(Mobile Choice Consumer Awards)에서 2개 부문 수상의 영광을 차지한 기쁜 소식을 전해드리려고 합니다. LG는 올해의 제조업체(Manufacturer of the Year) 부문과 최근 런칭한 뉴 초콜릿폰(모델명: BL40)으로 스타일리시폰(Most Stylish Phone) 부문을 수상했는데요, 2009년은 소비자가 원하는 휴대폰 출시에 큰 획을 긋는 한 해였다고 할 수 있습니다.

수상 사진
최근 영국에서는 소비자의 라이프스타일에 맞춘 다양한 종류의 휴대폰들이 속속 등장하고 있으며, 휴대폰은 전에 없던 강력한 기능으로 무장하고 있습니다. 많은 기업이 포화 상태의 시장에서 선두의 반열에 오르기 위해 고군분투하고 있고, 치열한 경쟁은 그 어느 때보다도 심화되고 있죠.


MOBILE CHOICE 캡쳐<Mobile Choice>紙는 10년이 넘게 최신 휴대폰과 부속품의 리뷰를 진행하고 있고, 매달 2만 부 이상을 발행하면서 열혈 독자 팬을 확보하고 있는 영국 제일의 모바일 잡지입니다. 올해는 Mobile Choice지의 휴대폰 부문에 3개의 수상이 새로 추가되는 등 시상의 규모가 확대되었습니다.

이러한 상황에서 올해 면밀히 진행된 모바일 초이스 소비자 대상(Mobile Choice Consumer Awards)의 수상자 선정은 <Mobile Choice> 팀에 의해 다양한 카테고리에서 까다롭게 심사하며, 이 중 일부는 잡지와 온라인상에서 독자들의 투표로 진행됩니다. 그 뿐만 아니라 영국의 가장 영향력 있고 유명한 기술 저널리스트로 이루어진 심사위원단 또한 이에 참여하고 있습니다.

<Mobile Choice>는 매년 런던에서 자체적인 시상식을 개최하여 그해 출시되어 각축을 벌인 휴대폰과 서비스에 영예의 수상 기회를 안겨주고 있습니다. 시상식은 모바일 업계의 주요 소비자 시상식으로 영국 전역에 방송되며, 따라서 누가 트로피의 영광을 차지할 것인지에 대해 모두가 촉각을 곤두세우고 있습니다. 본 시상식에 출품된 휴대폰은 뛰어난 신뢰를 얻게 되며 이에 못지않게 고객과 소비자의 높은 인지도를 실감하게 되죠.

전문가와 고객의 선택을 받은 최고의 휴대폰

뉴 초콜릿폰 제품 사진올해 LG는 모바일 초이스 소비자대상(Mobile Choice Consumer Awards)에서 뉴 초콜릿(BL40)으로 “올해의 스타일리시폰(Most Stylish Phone)“이라는 영예를 안았으며, 무엇보다 “올해의 제조업체(Manufacturer of the Year)“로 선정되어 수상의 영광을 누렸습니다. 

LG는 이전 세 차례의 모바일 초이스 소비자 대상(Mobile Choice Consumer Awards)에서의 수상 경험과 LG 시크릿폰과 샤인폰의 계보를 잇는 LG의 세련된 블랙라벨 시리즈의 새로운 뉴페이스, 뉴초콜릿폰의 등장으로 이제 더이상 ‘LG 휴대폰 스타일’에 대한 찬사가 낯설지 않습니다. 올해의 스타일리시폰은 파격적으로 긴 몸체와 우아한 외관을 갖추고, 1,600만 이상의 컬러와 345×800 픽셀의 디스플레이로 이루어져 있습니다.

자~ 그럼 심사위원단의 평가를 들어볼까요?


지금껏 본 휴대폰 중 가장 눈부십니다. 몇 번의 까다로운 경쟁을 거친 끝에 LG의 새로운 초콜릿 BL40은 스타일리시폰 2009(Most Stylish Phone 2009)라는 영예로운 수상을 차지했습니다. 너무나 좋아서 먹고 싶어질 정도군요.


LG초콜릿폰 – Mobile Choice Consumer Awards 2개 부문 수상
모바일 초이스 소비자대상(Mobile Choice Consumer Awards) 최고의 부문은 두말할 나위 없이 바로 올해의 제조업체(Manufacturer of the Year) 부문입니다. LG가 수상 업체로 호명되던 순간은 아마도 시상식이 열린 그 밤의 최고의 순간으로 기억될 것 같군요.

MOBILE CHOICE


LG가 이 최고의 상을 받은 데에는 LG의 제품들이 가장 기본 단계부터 패션의 첨단 부문, 고해상도 카메라폰에서 복합적인 멀티미디어 기능에 이르기까지 모든 부문에서 그 진가를 발휘하고 있다는 점이 주된 이유로 손꼽힙니다. LG가 수상을 할 수 있었던 핵심 요인은 비단 이 뿐만이 아닙니다. 바로 와치폰(Watch Phone)과 최근 출시된 새로운 뉴 초콜릿폰과 같은 제품의 혁신이 가장 완벽한 휴대폰 제조업체로서 명성을 얻을 수 있는 큰 요인이라 할 수 있겠습니다.


재치있고 기발한 LG 광고 캠페인도 한 몫 
LG는 재치있는 광고 콘셉트와 전략적 스폰서십을 통해 16~24세의 고객층을 겨냥하는 최초의 업체이기도 합니다. 한 예로, Channel 4 스폰서십의 경우 One Tree Hill, Inbetweeners 또는 Scrubs와 같은 미국과 영국의 주요 프로그램 중간의 광고 시간에 선보이는 기발한 15초, 5초, 10초의 광고를 통해 16~24세의 잠재 고객과의 관계를 점차 확대해 나가고 있습니다. 이러한 활동은 모두 지난해 LG의 혁신적인 영국 마케팅 팀이 공동으로 일구어낸 결과이며 올해의 제조업체(Manufacturer of the Year) 상은 고객을 겨냥한 그들의 핵심적인 활동 없이는 불가능했을 것입니다.

  
↑ 페이스북 애플리케이션을 탑재한 LG GW300 광고. 자주 연락하는 사람을 휴대폰 초기 화면에 아바타로 표시하고 친구가 보낸 이메일, 문자메시지, 페이스북 메시지 수를 표시하는 기능을 갖추고 있다.

소셜 네트워크 서비스에 최적화된 LG GW520 광고. 마이스페이스, 페이스북, 트위터 등에 빠르게 접속할 수 있고 사진, 동영상 등도 푸시 업데이트 서비스를 받을 수 있다.


제레미 뉴잉 사진LG전자 영국법인(LGEUK) 아일랜드 마케팅 책임자인 제레미 뉴잉(Jeremy Newing)은 “이 두 부문에서 수상을 하게 되어 정말 기쁩니다. LG가 부딪쳐야 했던 험난한 경쟁 과정을 생각하면 더욱 그렇죠. 올해의 휴대폰 제조업체 상은 기술과 디자인 모두에서 우리의 끊임없는 혁신에 대한 약속을 입증합니다. 휴대폰 사용자들의 일상적인 요구 사항은 매년 다양해지며 기준도 높아지고 있기에 우리의 소셜 네트워킹, 이미징, 멀티미디어 및 디자인에 초점을 둔 휴대폰이 인정을 받았다는 사실은 정말 꿈만 같습니다.”라며 흥분을 감추지 못했습니다. 

LG 뉴 초콜릿폰의 이번 수상은 블랙라벨 시리즈의 상징적인 계보를 잇는 데 초점을 둔 캠페인이 성공적이었음을 입증해주고 있으며, 앞으로 초콜릿폰을 통해 LG가 영국에서 디자인과 혁신의 진정한 지표로 우뚝 서게 하기 위해 더욱 노력하겠습니다. 

 @ 위 글은 영국법인(LGEUK)에서 보내온 영문을 운영팀이 번역 후 내용을 축약하여 제공하였습니다. 영어 원문으로 보시려면 아래를 클릭해주세요!


[#M_더보기|접기|LG wins two Mobile Choice Consumer Awards

We are very proud to announce that LG won two awards last week at the Mobile Choice Consumer Awards ceremony in London, UK. LG won Manufacturer of the Year as well as the new Chocolate BL40 being crowned Most Stylish Phone.

2009 has been a pivotal year for mobile phones with customers wanting, more than ever before, handsets that fit in with their lifestyle. With many manufacturers battling for a slice of the pie, the competition has been fiercer than ever before. Handsets now pack more firepower than previously possible and manufacturers are desperately trying to stand out in a crowded marketplace.

This environment nicely set up this year’s Mobile Choice Consumer Awards where the judges had the difficult task of choosing the winners of their various categories. Mobile Choice magazine is the number 1 mobile magazine in the UK with over 20,000 copies distributed every month to its avid readers. The magazine has been reviewing the latest mobile phones and accessories for over 10 years and has been praised for its independent, expert and unbiased advice when choosing a mobile phone.

Every year, Mobile Choice host their awards ceremony in London where the phones and services that have made their year battle it out for the chance to win one of their prestigious awards. This year has been so massive in terms of mobile phones that the magazine even decided to add three new awards to their line-up! The awards are largely judged by the Mobile Choice team, though some represent the votes of the readers both of the magazine and online. The awards are also judged by a panel that includes some of the UK’s most influential and knowledgeable technology journalists.

The awards ceremony gathers the key figures from leading manufacturers, operators and service providers in the mobile industry. The awards are seen, in the UK, as the main consumer awards within the mobile industry and therefore everyone is keen to get their hands on one of these trophies. These awards add unparalleled credibility to the phones and are recognised by customers and consumers alike.

This year LG won an incredible two awards at the Mobile Choice Consumer Awards with the ‘Most stylish phone’ for the new Chocolate BL40 and the much sought-after ‘Manufacturer of the Year’.

LG is no stranger to stylish accolades, having picked up the previous three Mobile Choice Consumer Awards, and the fourth addition to LG’s fashionable Black Label Series range, the new Chocolate BL40 follows in the footsteps of the LG Secret and Shine. This year’s ‘most stylish phone’ is unconventionally tall, the handset is svelte, and its display has over the 16 million colours and a 345×800 pixel count which the judging panel proved to be “the most vibrant [they’ve] seen. Despite facing some tough competition, the LG New Chocolate BL40 is a worthy winner of Most Stylish Phone 2009. It’s almost good enough to eat”.

The most prestigious award of the Mobile Choice Consumer Awards is undoubtedly the ‘Manufacturer of The Year’ award, so when LG was named as the worthy winner, it was definitely the highlight of the night. According to the judges “LG has been up and coming for at least two years and in 2009 it has reached the top”.

The main reasons LG won this top-award is due to the fact that their devices hit every segment from entry-level to fashion-forward, high-meg camera phones to multimedia monsters. But it’s not just LG’s mainstream appeal that won: it’s also the innovation in products such as the Watch Phone and the recent new Chocolate BL40 that made it stand out as the most complete mobile manufacturer out there.

What really made LG stand out this year compared to other manufacturers is also its unique marketing strategy targeting a broader audience. The LG Buzz has been a key tool to show staff in stores how to sell our products to potential customers and making sure that retailers make the most of the support our training team gives them.

LG has equally been the first manufacturer to openly target 16 to 24 year olds with clever advertising and strategic sponsorship. For example, the Channel 4 sponsorship has ensured growing relationships with the 16-24 year olds by creating 15, 5 and 10 second creative ads on either side of the commercial break during key US and UK programming such as One Tree Hill, the Inbetweeners or Scrubs.  Both of these initiatives are two of many that LG’s innovative UK marketing team put together over the last year and the ‘Manufacturer of the Year’ award would not have been a possible without their key activities targeting customers.

 “We are absolutely delighted with both of these awards, especially considering the stiff competition LG was up against. The award for handset manufacturer of the year demonstrates our commitment to constant innovation in both technology and design. As the everyday needs of mobile users continue to evolve year on year, it is fantastic to have our achievements in developing social networking, imaging, multimedia and design focused handsets recognised” says Jeremy Newing, head of marketing, LG Mobile UK and Ireland.

“The award for the LG Chocolate BL40 is testament to our targeted PR campaign which focused on the iconic heritage of the Black Label Series. By strengthening existing, and building new, relationships with key design influencers, we positioned the LG Chocolate BL40 as a true landmark in design and innovation.”

_M#]


  

Related Posts




Writer(guest)


제롬 드마르(Jerome Demare)는 최근 LG전자 영국법인(LGEUK)에 입사해 현재 영국 휴대폰 관련 PR과 미디어 관련 업무를 맡고 있다. (상세 소개 보기)