아부다비는 아랍에미리트연합의 수도이자 화려하고 생동감 넘치는 아랍 지역에서 가장 매력적인 도시 중 하나로 손꼽힙니다. 지난 5월 6일, 중동, 아프리카 지역에 시네마 3D TV 3개 시리즈 9개 제품(3D 노트북, 3D 모니터, 3D 프로젝터 등)을 선보이기 위해 세계 최대 규모의 현대적인 행사 장소를 선정하는 것은 결코 쉬운 일이 아니었습니다.
 
우리는 지금까지의 글로벌 신제품 출시 행사 중 최대 규모의 거래선과 고객 그리고 취재진 등 무려 3,500명의 앞에서 LG 시네마 3D를 공개하고자 했고, 이를 위해서는 뭔가 특별하고 기억에 남을 만한 아이디어가 필요했습니다. 이번 행사를 위한 장소로 아부다비의 관광 명소인 페라리 월드(Ferrari World)가 바로 그 해답이었습니다. 

페라리 월드 전경

아부다비의 북쪽의 인공 섬인 야스 아일랜드(Yas Island)에 위치한 페라리 월드 아부다비는 야스 마리나 써킷(Yas Marina Circuit) 옆에 위치해 있으며, 포뮬라 원 에티하드 에어웨이 그랑프리(Formula 1™ Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix)가 열리는 홈 경기장이기도 합니다. 세계 최대 규모의 실내 테마 파크인 페라리 월드는 이들의 브랜드 가치인 열정, 기술 혁신, 멋진 놀이기구, 전시물, 정보로 가득차 있어 다양한 재미와 볼거리가 풍부한 세계적인 명소입니다. 

페라리 월드 아부다비는 세계 최대 규모(8만6,000㎡)의 실내 테마파크로 페라리 자동차의 날렵한 곡선 디자인을 형상화한 외관과 세계 최고속의 롤러코스터 등으로 유명한 중아 지역 대표 명소로, 전체 시설이 시네마 3D 출시 행사에 이용되는 것 자체가 화제가 되었다. 그 놀라운 기록을 한번 보실까요? 
 

26,000평(86,000제곱미터) 에 달하는 페라리 월드 아부다비의 실내 공간은 축구장 7개를 합친 크기
총 60,000평(200,000제곱미터) 크기의 지붕에는 16,750대의 페라리를 덮을 수 있는 알루미늄이 사용되었으며, 이 지붕을 펼치면 나란히 놓인 20,100대의 페라리를 덮을 수도 있습니다. 
지붕 위에 설치된 거대한 페라리 로고는 길이 65미터, 면적 907평(3000제곱미터)으로 최소 7개의 농구 경기장에 맞먹는 크기입니다. 
• 게다가 후버 댐에 사용된 시멘트는 페라리 월드 내부를 채울 수 있는 양입니다. 
• 최대 속도를 깨뜨린 세계에서 가장 빠른 롤러코스터인 포뮬라 로사(Formula Rossa)는 F1 경주용 차를 타고 운전할 때 느낄 수 있는 관성력을 즐길 수 있습니다. 

놀라워라! 중동, 아프리카 지역에도 LG 시네마 3D 열풍

이번 행사에서 LG의 목표는 참가자들에게 놀라운 볼거리와 함께 진정한 3D 경험을 제공하는 것이었습니다. 이벤트, 전시, 광고, PR 등 각 분야의 전문가들이 머리를 맞대고, 테마 파크 주변에 여러 개의 CINEMA 3D 체험 부스를 마련하고, 고객들이 LG 시네마 3D 제품으로 영화, 게임 및 스포츠 등을 자연스럽게 즐기도록 배려했습니다.  

김기완 중아지역대표 사진

오전에는 150명이 넘는 저널리스트들을 대상으로 차세대 LG 시네마 3D TV를 소개하는 기자 간담회가 진행되었고, 오후에는 테마 파크를 찾은 3,500명이 넘는 초대 손님에게 다양한 볼거리와 LG의 시네마 3D 제품을 직접 즐길 수 있는 기회를 제공했습니다.
 

이 정도면 고객들의 시선을 사로잡기에 충분하겠죠? 그러나 여기서 끝이 아니랍니다. LG는 영화 트랜스포머의 여주인공이자, 신세대 할리우드 스타인 메간 폭스(Megan Fox, facebook: MeganFox)를 행사 현장에 직접 초대했습니다. 

 

김기완 부사장, 메간폭스와 남편, 이관섭 상무 사진

메간 폭스 사진

트렌스포머의 히어로, 메간 폭스도 참석해 눈길  


LG전자는 이날 행사에서 기존 1세대 셔터안경 방식 3D TV의 문제점이었던 어지럼증과 어두운 3D 화면, 무겁고 불편한 전자 안경 등을 모두 없앤 시네마 3D TV 기술의 우수성을 현지 거래선과 취재진에 알렸다. 기자 간담회에는 LG 시네마 3D 론칭 행사를 보기 위해 중동과 아프리카에서 페라리 월드를 찾아온 미디어 관계자로 가득 찼습니다. 저널리스트들은 대화면을 통해 3D 영화를 시청하는 이벤트를 통해 시네마 3D가 3D 상영관과 동일하게 풀HD급 3D 영상을 두 눈으로 볼 수 있고, 대규모 인원이 동시에 3D를 시청할 수 있는 유일한 기술이라는 점을 직접 확인했습니다.  
 

김기완 중아지역대표는 “눈이 편안한 3D 화질과 더욱 생생해진 3D 입체감, 가볍고 배터리가 필요 없는 3D 안경 등 기존 제품과는 차원이 다른 차세대 시네마 3D로 중동, 아프리카 소비자들에게 3D TV의 새로운 기준을 제시해 올해 중아 3D TV 시장에서 40%의 점유율로 1위를 달성하는 것이 목표”라고 말했습니다.   

  

김기완 대표, 변경훈 마케팅담당, 메간폭스 사진

취재진을 대상으로 한 오전 행사를 성공적으로 마친 후, 저녁에  3,500명을 대상으로 선보일 화려한 3D 쇼를 선보이기 위한 행사장 설치가 분주하게 진행됐습니다. 이른 저녁 시간에는 메간 폭스가 체험관 개관을 기념하는 테이프 커팅 행사에 참석해 주위의 이목을 끌었습니다.

메간 폭스는 “별도의 기기 없이 하나의 홈 엔테테인먼트 시스템으로 유투브에 웹 브라우저까지 해결되다니 정말 멋져요. 이제 우리가 그걸 연결하기만 하면 된다니 정말 놀랍습니다.”며 소감을 밝혔습니다. 
 

   

이번 행사에 초대된 고객은 무제한으로 테마 파크의 모든 볼거리와 LG의 CINEMA 3D 체험관을 즐길 수 있었는데요, 행사장의 화려한 분위기와 CINEMA 3D에 많은 사람들이 매료되었답니다. 제가 장담하건대, 이번 중동, 아프리카 지역의 LG 시네마 3D 론칭 행사는 이제껏 아랍에미리트연합에서 개최된 가장 매력적이며 인상적인 행사 중 하나로 기억될 것입니다. 

Related Posts

[#M_Click here for original English version|접기|

Abu Dhabi, capital of the United Arab Emirates and a rich, vibrant city developing into one of the most attractive destinations in the Arab world. With some of the most iconic modern architecture in the world, choosing a suitable venue for the Middle East and Africa launch of CINEMA 3D was no mean feat. 
LG wanted to share the launch of CINEMA 3D with as many of its partners, customers and members of the media as possible but it had to be something special; something memorable; in the end, there was only one choice – LG would take over Ferrari World Abu Dhabi for the day.
Located on Yas Island, just north of the capital city, Ferrari World Abu Dhabi is adjacent to the Yas Marina Circuit, home of the Formula 1™ Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix. This truly eye-catching building is the world’s largest indoor theme park, housing a multi-experiential collection of rides, exhibitions and information reflecting the brand values of passion, technical innovation and excellence of Ferrari.
Aside from the visual impact of the Ferrari Wold Abu Dhabi, there are some amazing statistics about the building itself:
The 86,000 sqm enclosed area of Ferrari World Abu Dhabi can fit 7 football fields in ‘head to toe’. 
The total roof area of 200,000 sqm uses enough aluminum to cover 16,750 Ferraris, or if you laid the roof flat you could place 20,100 Ferrari’s side by side and end to end. 
The Ferrari logo on the roof, the largest ever created, measures an incredible 65m in length and covers an area of 3,000 sqm which could fit at least 7 basketball courts. 
The volume of concrete in Hoover Dam could fit inside Ferrari World Abu Dhabi. 
Formula Rossa, the world’s fastest roller coaster, has the same G force one would feel driving in an F1 car and braking at maximum speed. 
LG’s vision was to create a truly 3D experience for its guests, with a few surprises on the way. Collaborating with :-Maideas ,PP Interior Design JLT ,LG-one, Team Y& R ,Mindshare agencies for event management, event production, talent, advertising, public relations and media, LG created a series of CINEMA 3D experience zones around the theme park, adding to the existing attractions. Movies, games and sports zones were set up to showcase the full talents of CINEMA 3D to media and invited guests alike. The centrepiece was a demonstration zone where a 500 inch LED3D screen, shipped in from Korea, would display 3D presentations and videos.
The day was split into two with the morning devoted to a press conference where more than 150 journalists were introduced to the next generation CINEMA 3D TVs. In the evening, more than 3500 invited guests came to the park to enjoy the attractions and experience CINEMA 3D for themselves.
And as if that wasn’t enough to attract one and all, LG Electronics called on one of Hollywood’s youngest contemporary stars to help – ‘Transformers’ lead actress, Megan Fox. 
The morning press event saw media from across the Middle East and Africa descend on Ferrari World Abu Dhabi for the CINEMA 3D unveiling. The journalists got the opportunity to experience CINEMA 3D first hand is a carefully structured exhibition zone where they were able to compare like-for-like with existing technologies and also try the wide range of content supported by CINEMA 3D.
The media then sat through a full 3D show of presentations and videos explaining in detail the difference between LG’s Next Generation CINEMA 3D and existing technologies before Megan Fox, ably supported by President, LG Electronics, Middle East & Africa Region, Mr. K. W. Kim, unveiled the CINEMA 3D range.
With the media suitably charged and excited by the launch, attention turned to setting up the venue to receive more than 3500 guests for an evening 3D extravaganza. Early evening, Megan Fox returned to perform a ceremonial ribbon cutting to open the experience zones. The invited guests then had free rein to enjoy all the theme park attractions and LG’s CINEMA 3D experience zones.
The atmosphere was electric; so many excited enthralled and amazed people all in one place. The Middle East and Africa launch of CINEMA 3D TV was one of the most challenging and memorable events we have ever witnessed in the UAE. 

_M#]
 

Mr. Mansoor Hassan 사진

Writer(guest)

Mr. Mansoor Hassan is the Senior Brand Marketing Manager for LG Electronics Gulf FZE . With exceptional organizational, time and resource management skills – he is able to effectively multitask, to lead projects to successful fruition within the framework of challenging time and monetary budgets.