LG전자는 NCAA(미국대학스포츠협회, National Collegiate Athletic Association)를 공식 후원하고 있습니다. 이는 ‘3월의 광란’ 이라고 불리는 NCAA 농구 챔피언십 기간 동안 LG 브랜드를 경기장 곳곳에서 볼 수 있음을 의미합니다.

'NCAA 브래킷타운'으로 불리는 경기장 인근 팬 축제 행사장에 3,000평방피트의 ‘LG 팬 하우스’를 마련해 방문객들이 신제품을 직접 체험하는 사진

올해 루이지애나州 뉴올리언스에서 펼쳐진 NCAA  농구 챔피언십 최종 4강전(Final Four)에서 LG전자는 브랜드 이미지를 높이기 위해 다양한 고객 체험행사를 진행했습니다. ‘NCAA 브래킷타운(Bracket Town)’으로 불리는 경기장 인근 팬 축제 행사장에 3,000평방피트의 ‘LG 팬 하우스’를 마련해 방문객들이 신제품을 직접 체험할 수 있도록 했던 것이죠. LG 팬 하우스에서는 LG 드럼세탁기를 활용한 ‘터보 워시 릴레이’와 2012년형 LG 시네마 3D 스마트 TV를 활용한 ‘NCAA 코치들과의 라이브 비디오 채팅’이 방문객의 눈길을 모았습니다.

농구 경기장에 선수와 심판자의 사진

경기장에서는 과거 대학농구 스타가 참여한 ‘LG 홈 코트 챌린지’가 큰 호응을 얻었습니다. ‘LG 홈 코트 챌린지’는 단계별로 비치된 LG 제품을 사용해 가사일 대결을 펼치는 것인데요, 20년전 캔터키대와 듀크대의 명승부를 연출했던 농구 스타들이 2,000여명의 팬이 지켜보는 가운데 재대결을 펼쳤던 것이죠.

'NCAA 브래킷타운'으로 불리는 경기장 인근 팬 축제 행사장에 3,000평방피트의 ‘LG 팬 하우스’를 마련해 방문객들이 신제품을 직접 체험하는 사진2

'NCAA 브래킷타운'으로 불리는 경기장 인근 팬 축제 행사장에 3,000평방피트의 ‘LG 팬 하우스’를 마련해 방문객들이 신제품을 직접 체험하는 사진3

뿐만 아니라, 이날 경기에 참여한 선수들은 ‘코치 VS. 암’이란 코너를 통해 얻은 수익금을 본인의 이름으로 ‘엔더슨엠디 (MD Anderson) 소아암 병원’에 기부하기도 했습니다.

'엔더슨엠디 소아암 병원'에 기부 기념사진

“LG 홈 코트 챌린지는 20년전 전설적인 경기를 재현해 LG의 혁신이 고객의 삶을 어떻게 향상시켰는지 친숙하게 풀어보려 했습니다. 전국 각지에서 모인 팬들에게 최고의 경험을 제공했다는 사실에 대해 매우 기쁘게 생각하고 있습니다” -LG전자 제임스 피셜러(James Fishler) 마케팅 전무 

'NCAA 브래킷타운'으로 불리는 경기장 인근 팬 축제 행사장에 3,000평방피트의 ‘LG 팬 하우스’를 마련해 방문객들이 신제품을 직접 체험하는 사진4

NCAA 농구 챔피언십은 스포츠마케팅을 통해 LG브랜드의 장점을 고객들에게 알릴 수 있는 좋은 무대였습니다. LG전자는 NCAA 공식 후원을 2015년까지 연장했습니다. LG와 NCAA와의 파트너십은 대학 스포츠에 대한 美 고객의 열정을 LG 브랜드로 옮기는 기회가 되고 있습니다.

[원문]

LG DOMINATES U.S. COLLEGE BASKETBALL EXTRAVAGANZA

LG Electronics USA is an official NCAA® Corporate Partner. That means the LG brand was everywhere during the U.S. men’s college basketball tournament, known as “March Madness,” which concluded in the famous “Final Four” games where the University of Kentucky became 2012 National Champions.

In addition to LG’s national sweepstakes (promoted by TV commercials and online ads featuring CBS Sports Analyst Greg Anthony), LG hosted interactive technology experiences at the NCAA “Bracket Town” fan extravaganza on Final Four® weekend in New Orleans, Louisiana, USA.

The 3,000-square-foot LG Fan House was the most interactive area in Bracket Town. We featured fun activities incorporating products from LG’s home entertainment, home appliances and mobile phone categories. Highlights included an opportunity for fans to compete in LG Turbo Wash™ laundry relays, ask questions to current NCAA coaches through a live LG video chat and get a first look at the 2012 LG CINEMA 3D Smart TVs.

Anther highlight was the “LG Home Court Challenge,” which brought together famous former players to compete in front of 2,000 cheering LG fans. In a rematch of a famous basketball game between Kentucky and Duke 20 years ago, the players completed a variety of household chores using LG appliances and home entertainment products. LG made a generous donation in the players’ names to Coaches vs. Cancer and the MD Anderson Children’s Cancer Hospital.

“The LG Home Court Challenge was a friendly competition that emphasized rivalry and good sportsmanship, giving fans an opportunity to relive a legendary game from 20 years ago while offering an entertaining look at how LG innovation enhances consumers’ lives.” according to James Fishler, senior VP, marketing, LG Electronics USA.

“LG was thrilled to offer tens of thousands of fans from all over the country the ultimate experience; from basketball themed giveaways, to sneak peeks at the latest LG products, to the fan-favorite LG Home Court Challenge that gives back to a great cause,” says Fishler.

The NCAA Final Four was a great opportunity to show fans and VIP customers in attendance the strength of the LG brand and associate LG with the excitement surrounding this major U.S. sporting event. LG has extended our partnership with the NCAA throught 2015. Unlike any other kind of sponsorship, our NCAA alliance provides unique touch points with our target audience—tapping into the passion that consumers have for college sports and translating that passion to the LG brand.